Khamis, 30 Ogos 2012

Berita Harian: Mutakhir

Berita Harian: Mutakhir


Nenek ditahan dera cucu di Sandakan

Posted: 30 Aug 2012 03:41 AM PDT

SANDAKAN: Polis di sini, semalam, menahan seorang perempuan yang disyaki mendera cucu lelakinya.

Ketua Polis Daerah Sandakan, Asisten Komisioner Rowell Marong, berkata perempuan berusia 56 tahun itu ditahan selepas polis menerima laporan dari pihak hospital di sini, tempat kanak-kanak itu menerima rawatan.

Menurut laporan awal, mangsa didera di rumah yang didiami bersama neneknya di Sri Taman dekat sini, kata Rowell kepada pemberita pada sidang media, di sini, hari ini.
Rowell yang tidak mendedahkan umur mangsa berkata, perempuan itu direman untuk siasatan lanjut.

- BERNAMA

Hindari Himpunan Janji Bersih malam ini: Polis

Posted: 30 Aug 2012 02:05 AM PDT

KUALA LUMPUR: Orang ramai dinasihat agar tidak menyertai 'Himpunan Janji Bersih' yang dijadual berlangsung malam ini di Dataran Merdeka serta beberapa lokasi di sekitar ibu negara.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata perhimpunan itu tidak mendapat permit daripada polis dan kebenaran dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

"Dataran Merdeka merupakan lokasi bagi sambutan kemerdekaan, jadi kehadiran mereka boleh menjejaskan segala persiapan yang dibuat untuk rakyat berhimpun bagi menyambut Hari Kemerdekaan keesokan harinya.
"Walaupun beranggapan tidak akan ada kekecohan dalam perhimpunan itu, tetapi sekiranya ia berlaku, polis akan mengambil tindakan berdasarkan undang-undang sedia ada di negara ini termasuk peruntukan di bawah Akta Perhimpunan Aman 2011," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad sebelum ini dilaporkan berkata tiada kelulusan diberikan kepada penganjur 'Himpunan Janji Bersih' untuk mengadakan perhimpunan itu malam ini kerana mereka gagal memberi notis 10 hari sebelum perhimpunan kepada polis seperti yang ditetapkan di bawah Seksyen 9 (1) Akta Perhimpunan Aman 2011.

Mohmad berkata polis akan turut memantau perarakan 'Merdeka March For Jalan Sultan' anjuran Komuniti Jalan Sultan dan Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCHA) yang dijangka diadakan dari Gospel Hall, Jalan Hang Jebat melalui Jalan Sultan sebelum menuju ke Dataran Merdeka.

"Selain untuk menghindarkan kejadian tidak diingini, pemantauan juga dibuat bagi mengelakkan berlaku kesesakan lalu lintas," katanya.
Mengenai perkembangan kes dua 'bouncer' mati ditembak di hadapan kelab hiburan Madurai, Jalan Dooraisamy Ahad lepas, Mohmad berkata sehingga hari ini polis menahan 15 lelaki yang dipercayai terlibat dalam pergaduhan itu.

"Kami juga sedang memburu suspek utama yang melepaskan tembakan," katanya. - BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan