Khamis, 29 September 2011

Kosmo Online

Kosmo Online


Berbaju raya di Gunung Tahan

Posted:

Berbaju raya di Gunung Tahan

Berbaju raya di Gunung Tahan

29/09/2011 7:41pm

KUALA LUMPUR - Sungguhpun sambutan Hari Kemerdekaan dan Hari Raya Aidilfitri telahpun berakhir, namun bagi 25 anggota ekspedisi mendaki Gunung Tahan, mereka akan tetap merayakan kedua-dua sambutan itu di puncak gunung tertinggi di Semenanjung itu pada 1 September ini.

Ketua ekspedisi, Mokhtar Tamby Ahmad berkata Ekspedisi Gunung Tahan siri keempat itu adalah kesinambungan daripada program pendakian yang pernah dianjurkan oleh Persatuan Kebajikan, Sukan dan Rekreasi (Waris) yang dinaungi Jabatan Muzium Malaysia (JMM) sebelum ini.

Mokhtar berkata, tahun ini ekspedisi itu mempunyai sedikit kelainan kerana setiap pendaki membawa bersama baju raya yang akan dipakai apabila sampai ke puncak gunung itu nanti sambil mengibarkan Jalur Gemilang. - Bernama

Bakar isteri: Mahkamah kekal hukuman mati

Posted:

Bakar isteri: Mahkamah kekal hukuman mati

Bakar isteri: Mahkamah kekal hukuman mati

29/09/2011 7:25pm

PUTRAJAYA - Mahkamah Rayuan di sini hari ini mengekalkan sabitan dan hukuman mati terhadap seorang penjual ais kerana membunuh isterinya dengan menyimbah minyak tanah dan membakar mangsa, tujuh tahun lepas.

Panel tiga hakim terdiri daripada Datin Paduka Zaleha Zahari, Datuk Clement Allan Skinner dan Datuk Linton Albert menolak rayuan P. Balan Subramaniam terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh yang menjatuhkan hukuman mati terhadapnya selepas didapati bersalah membunuh R. Angeladevi, 48.

Mahkamah juga membenarkan rayuan balas pihak pendakwaan untuk membatalkan keputusan mahkamah yang sama yang melepas dan membebaskan tertuduh, terhadap dua tuduhan lain tanpa memanggilnya membela diri.

Dua tuduhan lain yang dihadapi Balan Subramaniam ialah tuduhan membunuh anak perempuannya, Anuradha, 20, penuntut kolej dan cubaan membunuh seorang lagi anak perempuannya, Malini, pembantu hospital, yang ketika kejadian berusia 23 tahun (sekarang 30 tahun) iaitu telah menyimbah minyak tanah dan membakar mereka. - Bernama

Tiga pegawai SPRM diikat jamin

Posted:

Tiga pegawai SPRM diikat jamin

Tiga pegawai SPRM diikat jamin

29/09/2011 6:56pm

KUALA LUMPUR - Tiga pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dikaitkan dengan kes samun di KLIA pada 15 September lepas, telah dikenakan ikat jamin polis.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, SAC Mohd. Adnan Abdullah berkata, mereka dibebaskan sehingga 4 Oktober kerana polis memerlukan masa untuk melengkapkan kertas siasatan.

Tiga pegawai itu, yang bertugas di Ibu Pejabat SPRM Putrajaya, ditahan berhubung kes menyamun seorang pengurup wang rakyat asing membabitkan wang berjumlah kira-kira RM900,000. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan