Sabtu, 23 Jun 2012

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Bayi koma terjatuh

Posted: 22 Jun 2012 02:49 PM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang bayi perempuan berusia empat bulan kini koma selepas mengalami pendarahan dalam otak dipercayai terjatuh di pusat asuhan kanak-kanak di Bandar Rahman Putra, Sungai Buloh, Isnin lalu.

Ibu angkatnya, Nazila Ahmad, 33, berkata, kecederaan dialami bayinya Nur Iris Arissa Mohd Amin diumpamakan doktor seperti tercampak keluar dari kereta yang terbabit dalam kemalangan dan peluang bayinya pulih sepenuhnya kabur.

Difahamkan, bayi malang itu baru sebulan diletakkan di bawah penjagaan pusat asuhan berkenaan kini menerima rawatan di Hospital Sungai Buloh (HSB) sebelum dirujuk ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Menceritakan kejadian itu, Nazila berkata, dia menghantar Arissa ke pusat asuhan berkenaan jam 8 pagi sebelum ke tempat kerjanya di sebuah syarikat swasta di Jalan Duta, di sini.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.


Terjun enggan balik

Posted: 22 Jun 2012 02:49 PM PDT

MIRI: Seorang wanita Vietnam nekad terjun daripada kenderaan dipandu teman lelakinya selepas berlaku pertengkaran di antara mereka dalam kejadian di Jalan Bulan Sabit, di sini, kelmarin.

Akibat kejadian jam 7.30 malam itu, dia yang berusia 23 tahun kini koma akibat tempurung kepala retak dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Miri.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa bersama teman lelakinya berusia 33 tahun serta seorang rakannya dalam perjalanan dari Pusat Komersial Centre Point menuju ke pusat bandar untuk bersiar-siar serta menikmati makan malam dengan kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux .

Sumber berkata, ketika dalam perjalanan, berlaku pertengkaran antara mangsa dan kekasihnya kerana dia dikatakan enggan pulang negara asal sebagaimana dikehendaki lelaki itu, sebaliknya mahu terus menetap di sini.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan