Isnin, 12 Mac 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Isteri tikam suami sebelum cuba bunuh diri

Posted:

Isteri tikam suami sebelum cuba bunuh diri

TELUK INTAN 11 Mac - Tidak tergamak melihat suaminya hidup menderita dipercayai menjadi punca seorang isteri membunuh suaminya yang terlantar sakit akibat lumpuh sebelum cuba menikam dirinya sendiri di rumah pasangan itu di Taman Eastern Garden di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 8.30 pagi, Koo Ching Kiong, 74, ditemui mati di atas katil dalam sebuah bilik di rumah itu dengan kesan luka di leher.

Isterinya, Chiang Mooi Chai, 71, pula ditemui berlumuran darah dengan gunting terpacak di leher dan sebilah pisau kecil di perut, dipercayai cuba membunuh diri.

Mooi Chai yang parah dikejarkan ke Hospital Teluk Intan dan kini dilaporkan dalam keadaan kritikal.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, kejadian itu disedari menantu pasangan itu, Soo Kam Hon, 46, yang tinggal bersama setelah menyedari pintu bilik tersebut tidak tertutup rapat.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.

Doktor pelatih cabul pelajar ditahan

Posted:

Doktor pelatih cabul pelajar ditahan

Oleh MOHD. HAFIZ ABD. MUTALIB
pengarang@utusan.com.my


JALALUDDIN ABDUL RAHMAN


KOTA BAHRU 11 Mac – Seorang doktor pelatih yang berasal dari Sudan ditahan semalam bagi membantu siasatan kes cabul melibatkan seorang pelajar sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA), di sini baru-baru ini.

Doktor berusia 36 tahun dan sudah berkahwin itu ditahan dengan bantuan Pengarah Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) yang membawa suspek untuk menyerah diri di Balai Polis Kota Bahru.

Menurut Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman, suspek menyerah diri pada pukul 9 malam tadi selepas dibawa oleh Pengarah HUSM dan beberapa kakitangannya.

Beliau berkata, setelah keterangannya diambil, suspek ditahan untuk membantu siasatan kes tersebut.

"Suspek ditahan hasil kerjasama pihak HUSM yang membawa doktor itu ke balai selepas dia dipercayai menyalahgunakan peluang belajar di negara ini," katanya.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan