Isnin, 30 April 2012

Harian Metro: BeritaUtama

Harian Metro: BeritaUtama


Bahagia tidak menjelma

Posted: 29 Apr 2012 02:20 PM PDT

ALOR GAJAH: Impian seorang guru mendirikan mahligai bahagia musnah apabila bakal suaminya lesap bersama kereta dan barang kemasnya dua hari sebelum mereka diijabkabulkan.

Wanita itu sepatutnya meraikan hari bahagianya kelmarin, tetapi majlis pernikahan mereka dibatalkan selepas bakal pengantin lelaki menghilangkan diri.

Lebih mengharukan apabila lelaki berusia 30 tahun yang memperkenalkan diri kakitangan Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) rupa-rupanya suspek dikehendaki polis, selain pernah menjalani hukuman penjara kerana kesalahan jenayah penipuan.

Selain terpaksa menanggung malu, wanita berusia 26 tahun itu kerugian lebih RM60,000 selepas Proton Persona, barang kemas, komputer riba dan telefon bimbitnya dilarikan lelaki terbabit.


Pasangan itu berkenalan di sebuah kedai makan di Johor pada April tahun lalu sebelum mengikat tali pertunangan awal tahun ini dan sepatutnya diijabkabulkan kelmarin.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.


Ratap jasad ayah, ibu

Posted: 29 Apr 2012 02:20 PM PDT

SIBU: Seorang gadis berusia 20-an hanya mampu tunduk sambil meratapi kematian ibu dan bapanya yang mayat mereka bergelimpangan di atas jalan selepas dirempuh sebuah kenderaan ketika kedua-duanya sedang menukar tayar kereta yang pancit di Kilometer 30, Jalan Durin-Sibu, malam kelmarin.

Gadis itu dilihat mengesat air mata sambil menatap mayat ibu bapanya yang terbunuh dalam keadaan mengerikan sambil ditenangkan ahli keluarganya.

Tragedi berdarah pada jam 9.30 malam itu berlaku ketika Guyang anak Seliong, 40, dan isterinya, Pudai anak Ringkai, 39, dalam perjalanan dari Roban, Sarikei ke Sibu apabila tayar Proton Wira dinaiki pancit, kira-kira 1.5 kilometer dari simpang ke Sibu Jaya.

Mereka kemudian memberhentikan kenderaan sebelum cuba menukar tayar berkenaan, namun kecelakaan menimpa apabila kedua-duanya dirempuh sebuah Perodua Kembara yang lalu di lokasi kejadian.


Turut terbunuh bapa saudara Guyang, Jack Musin anak Juna, 63, yang datang membantu mereka menukar tayar.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan