Ahad, 30 Oktober 2011

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Mekanik maut selepas balik dari karaoke

Posted:

Mekanik maut selepas balik dari karaoke

Mekanik maut selepas balik dari karaoke


KEADAAN mayat Lee Zin Hao selepas kereta yang dipandunya terbabas di KM 19.3 Lekas, Seremban, semalam.


SEREMBAN 30 Okt. - Kegembiraan lima sahabat selepas menghadiri satu majlis di pusat karaoke bertukar tragedi apabila seorang daripadanya terbunuh selepas kereta yang mereka naiki terbabas di Kilometer 19.3 Lebuh Raya Kajang-Seremban (Lekas) arah utara dekat sini, hari ini.

Dalam kemalangan pukul 7.15 pagi itu, mangsa, Lee Zin Hao (gambar), 25, yang bekerja sebagai mekanik maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan selepas tercampak dari kenderaan dipandunya itu.

Jurucakap polis berkata, ketika kejadian mangsa memandu kereta Chevrolet Aveo bersama empat lagi rakannya berusia 20-an hingga 30-an dari Seremban menuju ke Kajang, Selangor.

Difahamkan, kelima-lima mereka yang berasal dari Kajang baru sahaja selesai menghadiri satu majlis di sebuah pusat karaoke di bandar ini.

"Siasatan awal mendapati kereta dipandu mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas ke tepi lebuh raya lalu merempuh besi penghadang jalan.

"Rempuhan kuat itu menyebabkan mangsa dan seorang lagi penumpang di belakang tercampak keluar dari kenderaan sejauh kira-kira 10 meter," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Katanya, pemandu kereta itu mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan manakala seorang rakannya yang tercampak turut mengalami kecederaan serius dan dikejarkan ke Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJS).

"Seorang lagi penumpang di dalam kereta terbabit turut mengalami kecederaan dan dibawa ke hospital untuk rawatan lanjut manakala dua lagi rakan mangsa hanya diberi rawatan sebagai pesakit luar," jelasnya.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Supritendan Abd. Halil Hamzah ketika dihubungi di sini hari ini mengesahkan kejadian tersebut.

"Kami masih menyiasat punca sebenar kejadian dan mayat mangsa kini berada di HTJS untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga," ujarnya.

Full content generated by Get Full RSS.

2 sahabat maut, seorang lagi parah

Posted:

2 sahabat maut, seorang lagi parah

2 sahabat maut, seorang lagi parah

KUALA LUMPUR 30 Okt. - Dua sahabat maut selepas kereta dinaiki mereka yang dipercayai dipandu laju terbabas lalu merempuh tiang konkrit sebuah jejambat berhampiran Kompleks Desa di Jalan Kepong di sini, awal pagi tadi.

Kejadian berlaku pukul 3.05 pagi ketika kedua-dua mangsa, Chong Chee Seong, 26, yang bekerja sebagai juruteknik dan Low Kun Hong, 24, pula peniaga dalam perjalanan dari Sungai Buloh ke pusat bandar.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning berkata, kereta Proton Wira itu dipercayai tiba-tiba hilang kawalan lalu terbabas ke kanan jalan dan merempuh tiang konkrit jejambat.

"Selepas beberapa minit, sebuah kereta Honda Civic berwarna hitam yang dipandu seorang lelaki muncul dari arah sama namun, tidak sempat mengelak dan merempuh kereta berkenaan. Rempuhan kuat itu menyebabkan kedua-dua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan di kepala manakala pemandu Honda Civic itu cedera parah," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan