Isnin, 31 Oktober 2011

Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Nadia diarah bayar RM50,000

Posted:

Nadia diarah bayar RM50,000

Nadia diarah bayar RM50,000

Oleh WAZIHA WAHID
waziha.wazid@kosmo.com.my

NADIA


KUALA LUMPUR - Selepas enam tahun bertelingkah, kemenangan akhirnya berpihak kepada pelakon, Lisdawati apabila rakan artis, Nadia Mustafar diarah oleh Mahkamah Sesyen di sini, supaya membayar ganti rugi sebanyak RM50,000 kepadanya berhubung artikel fitnah mengenai kegagalan menjelaskan hutang di majalah Media Hiburan.

Hakim Yong Zarida Sazali turut memerintahkan Nadia atau nama sebenarnya Siti Naziyah Sheikh Mustafar, 35, membayar kadar faedah empat peratus bermula dari tarikh penghakiman hingga penyelesaian kes dan kos mengikut skala.

"Selepas meneliti hujahan dan keterangan pihak-pihak, mahkamah membenarkan tuntutan plaintif (Lisdawati)," katanya.

Lisdawati dan Nadia bagaimanapun tidak hadir pada prosiding semalam dan mereka diwakili peguam masing-masing iaitu Sangeet Kaur Deo bagi Lisdawati manakala Nadia pula oleh Siti Julaini Mohd. Shahar dan Mohamed Lusfi Yaakob.

Pada 21 April lalu, Lisdawati memfailkan saman terhadap Nadia kerana mendakwa mengeluarkan kenyataan memfitnah terhadap dirinya.

Berdasarkan pernyataan tuntutannya, Lisdawati atau nama sebenarnya, Nisdawati Nazaruddin, 33, mendakwa Nadia dengan niat jahat memberikan wawancara mengandungi perkataan memfitnah kepada wartawan majalah Media Hiburan, Hanif Abdul Ghani.


LISDAWATI


Hanif tidak dipanggil sebagai saksi kerana telah meninggal dunia tiga tahun lalu.

Wawancara itu didakwa berlaku sekitar Januari 2005 dan Lisdawati mendakwa, majalah itu menyiarkan artikel berkaitan pada 8 hingga 14 Januari 2005.

Isteri kepada pelakon Fauzi Nawawi itu mendakwa, dalam erti biasa, artikel itu antaranya bermakna dan difahamkan bermaksud dia meminjam wang, berhutang dan gagal menjelaskan hutang yang dikatakan itu kepada Nadia.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Bekalan lembu Aidiladha cukup

Posted:

Bekalan lembu Aidiladha cukup

Bekalan lembu Aidiladha cukup


BEKALAN lembu dijamin mencukupi sempena sambutan Aidiladha bulan depan. - Gambar hiasan


PUTRAJAYA - Sebanyak 53,000 ekor lembu dibekalkan bagi keperluan umat Islam menyambut Aidiladha tahun ini dan jumlah itu dijangka mencukupi.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Veterinar, Datuk Dr. Abdul Aziz Jamaluddin berkata, daripada jumlah tersebut, sebanyak 47,000 lembu daging hidup telah diimport dari Australia.

Bakinya iaitu 4,000 ekor lembu lagi diimport dari Thailand dan selebihnya adalah sumber dari dalam negara.

"Lembu-lembu dari Thailand dan Australia diimport oleh syarikat-syarikat yang telah diberi permit manakala lembu hidup dalaman adalah dari projek-projek integrasi Felda dan RISDA di seluruh negara," kata beliau dalam kenyataan di sini semalam.

Mengenai harga ayam, daging lembu dan kambing di pasaran runcit sempena sambutan Aidiladha ini, Aziz berkata, harga yang ditetapkan dijangka stabil sehingga tiba musim perayaan itu.

Beliau berkata, ini kerana persediaan awal dan bekalan yang mencukupi sudah dilaksanakan untuk menampung permintaan pengguna.

Menurutnya, harga ayam runcit atau sembelih adalah RM7.80 sekilogram (kg), daging lembu tempatan RM22.50 sekg, daging kerbau India RM12 sekg, daging kambing tempatan RM32 sekg manakala harga daging kambing import adalah RM28 sekilogram.

Full content generated by Get Full RSS.

Najib ke Tanah Suci Mekah tunai haji

Posted:

Najib ke Tanah Suci Mekah tunai haji

Najib ke Tanah Suci Mekah tunai haji


NAJIB dan isteri, Rosmah melambai ke arah orang ramai di Kompleks Bunga Raya, Sepang semalam sebelum berlepas ke Mekah untuk menunaikan haji.


SEPANG - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Rosmah Mansor berlepas ke Arab Saudi semalam bagi menunaikan ibadah haji.

Mereka turut diiringi bonda Najib, Tun Rahah Mohamad Noah dan adik Najib, Datuk Mohamed Nazim serta Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir.

Mereka berlepas ke Madinah dari Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini pada kira-kira pukul 5 petang.

Sementara itu, Najib dalam Twitternya sebelum berlepas ke Arab Saudi berkata: "Saya akan menunaikan fardhu haji sebentar lagi. Terima kasih di atas doa anda semua."

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, Puan Sri Norainee Abdul Rahman serta beberapa menteri Kabinet adalah antara orang kenamaan yang berada di lapangan terbang mengucapkan selamat jalan kepada Perdana Menteri dan isteri. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan