Khamis, 14 April 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Penduduk sambut baik

Posted: 14 Apr 2011 04:51 AM PDT

MARUDI: Penduduk sekitar pekan ini menyambut baik pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang meluluskan peruntukan RM60 juta bagi pembinaan jalan raya menghubungkan Miri dan Marudi.

Bagi mereka, perkara itu sudah lama dinantikan kerana dengan ada kemudahan itu nanti, mereka tidak perlu lagi bersusah payah melalui jalan balak untuk ke bandar raya Miri dan kawasan lain berdekatan. Penduduk, Nau Jok, 59, berkata, sebagai penduduk di kawasan itu, dia berterima kasih kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana prihatin dengan masalah perhubungan yang dihadapi sejak puluhan tahun lalu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Hellikopter dialih untuk siasatan lanjut

Posted: 14 Apr 2011 04:49 AM PDT

SIBU: Selepas empat hari tragedi helikopter Bell 206B Jet Ranger terhempas di Dataran Sibu, bangkai pesawat itu dialihkan hari ini, bagi menjalani pemeriksaan lanjut.

Difahamkan, kerja mengalihkan bangkai helikopter itu dilakukan petugas Sabah Air Aviation Sdn Bhd (Sabah Air) selepas mendapat kebenaran Jabatan Penerbangan Awam (DCA), kira-kira jam 11 pagi. Bangkai pesawat itu akan dibawa pulang ke Pangkalan Sabah Air Aviation, Kota Kinabalu untuk pemeriksaan lanjut dan proses dokumentasi. Sumber berkata, DCA sudah selesai menjalankan siasatan di tempat kejadian, termasuk mengumpul bahan bukti.


"Siasatan awal sebelum ini mendapati punca kemalangan akibat cuaca buruk dan angin kencang.

"Bagaimanapun, punca sebenar nahas akan dapat diketahui apabila siasatan sepenuhnya selesai dalam tempoh terdekat," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan