Rabu, 27 April 2011

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


10 jari : Pemandu teksi direman tujuh hari bantu siasatan

Posted:

10 jari : Pemandu teksi direman tujuh hari bantu siasatan

10 jari : Pemandu teksi direman tujuh hari bantu siasatan


Keratan Utusan Malaysia Selasa lalu.


KUALA LUMPUR 27 April - Seorang pemandu teksi hari ini direman tujuh hari bagi membantu siasatan berhubung kes penemuan 10 batang jari manusia di tepi landasan kereta api berhampiran Stesen Kereta Api Kuang, Rawang, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, suspek direman kerana pembabitannya dalam kes terbabit setelah teksi yang dipandunya dipercayai digunakan untuk membawa bungkusan plastik mengandungi 10 jari itu sebelum dicampak di tepi landasan tersebut.

"Dia mungkin salah seorang suspek yang terlibat kerana siasatan mendapati kenderaan itu (teksi) digunakan untuk membawa bungkusan berisi jari terbabit ke tepi landasan berkenaan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Difahamkan, terdapat penemuan darah dalam teksi terbabit dan jenayah itu dipercayai dilakukan kerana bermotifkan cemburu.

Kelmarin, beberapa petugas Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Stesen Kereta Api Kuang terkejut apabila menemui bungkusan plastik mengandungi 10 batang jari manusia di tepi landasan kira-kira satu kilometer dari stesen kereta api berkenaan.

Semua jari itu dimasukkan ke dalam plastik berwarna putih bersama tali dan pita pelekat berwarna hitam sebelum ditemui di tepi landasan di Kilometer 363 arah Butterworth, Pulau Pinang menghala ke Kuala Lumpur.

Susulan siasatan polis, mangsa dikesan dirawat di Hospital Sungai Buloh dan hasil maklumat lanjut, polis menahan seorang suspek bagi membantu siasatan di Gombak, petang semalam.

Dalam pada itu, Abdul Rahim memberitahu, mangsa telah dibenarkan pulang hari ini setelah keadaannya stabil.

"Bagaimanapun kita akan merakam percakapan mangsa yang berasal dari Rawang itu terlebih dahulu bagi membantu siasatan serta mengetahui motif sebenar kejadian," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Wanita pengsan, dadah pecah di perut

Posted:

Wanita pengsan, dadah pecah di perut

Wanita pengsan, dadah pecah di perut

Oleh ROZIANAH RISMAN
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 27 April - Tandatanya seorang wanita yang tiba-tiba pengsan sejurus mendarat di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) pada 17 April lalu, membongkar rahsianya yang cuba menyeludup 26 gram dadah jenis heroin dengan cara menelan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Kang Chez Chiang berkata, wanita warga tempatan berusia 56 tahun itu didapati tidak sedarkan diri selepas satu daripada tiga ketulan dadah yang ditelan pecah.

Katanya, kegiatan itu terbongkar selepas dihantar menerima rawatan di Hospital Putrajaya dan dadah berkenaan dikeluarkan suspek selepas membuang air besar pada 22 April lalu.

"Pemeriksaan mendapati satu daripada tiga ketulan dadah di dalam perutnya pecah ketika dalam penerbangan pulang ke Malaysia dari sebuah negara Asia lain," katanya di sini hari ini.

Tambahnya, sepasukan polis dari Bahagian Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya dihantar menjalankan siasatan dan merampas dadah terbabit.

"Hasil siasatan awal mendapati mangsa sebelum ini telah masuk ke sebuah negara Asia lain selama beberapa hari," katanya.

Chez Kiang memberitahu, pihaknya kini menyiasat kemungkinan suspek dijadikan keldai dadah untuk membawa masuk dadah ke negara ini.

"Suspek yang telah dibenarkan keluar daripada hospital berkenaan kini ditahan reman selama lima hari untuk membantu siasatan," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan