Isnin, 25 April 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Penjenayah pura-pura buat laporan polis

Posted: 25 Apr 2011 07:05 AM PDT

SHAH ALAM: Helah seorang lelaki yang membuat laporan polis bahawa bahu kirinya cedera kononnya terkena peluru sesat terbongkar apabila polis mengecamnya sebagai salah seorang suspek yang melarikan diri selepas cuba menyerang anggota polis di Kampung Air Kuning, Sungai Rasau di sini awal pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Shah Alam ACP Zahedi Ayob berkata lelaki berusia 26 tahun itu diberkas semasa memberi kenyataan kepada pihak polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang pada 5.30 petang tadi.


Sebelum ini pada kira-kira 6.45 pagi, lelaki yang ''berpura-pura'' terkena peluru sesat itu dan rakannya cuba ditahan oleh dua anggota polis kerana berkelakuan mencurigakan di Taman Sri Muda di sini.kata Zahedi kepada pemberita di sini hari ini.

Bagaimanapun kedua-dua suspek yang menaiki motosikal enggan berhenti malah cuba menyerang anggota polis dengan parang semasa dikejar di Taman Air Kuning hingga memaksa polis melepaskan tembakan untuk mempertahankan diri, katanya.


Kedua-dua suspek kemudian meninggalkan motosikal untuk melarikan diri di Taman Rashna berhampiran sebuah tugu keris di sini, kata Zahedi kepada pemberita hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Peladang terima peluru hidup

Posted: 25 Apr 2011 06:11 AM PDT

KEMAMAN: Seorang pengusaha ladang kelapa sawit terperanjat besar apabila menerima satu sampul surat berisi peluru hidup yang dihantar orang tidak dikenali, kira-kira pukul 11.30 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Kemaman Supt Abdullah Sani Salat berkata sampul surat berwarna coklat itu diletakkan di dalam peti surat di rumahnya di Taman Haji Wang Ngah, Chukai di sini.


"Bimbang keselamatannya mungkin terancam, lelaki itu terus membuat laporan polis di Balai Polis Kemaman," katanya ketika ditemui di pejabatnya dekat sini hari ini. Beliau berkata polis mengambil peluru 19 milimeter itu untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 507 Kanun Keseksaan kerana ugutan jenayah secara bersembunyi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan