Selasa, 26 April 2011

Berita Harian: Mutakhir

Berita Harian: Mutakhir


Isu penjualan nasi lemak di sekolah belum muktamad: Muhyiddin

Posted: 26 Apr 2011 02:58 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]IPOH: Isu penjualan nasi lemak di sekolah masih belum muktamad kerana belum ada perbincangan antara Kementerian Kesihatan dan Kementerian Pelajaran serta pihak berkaitan.

Polis buru 'Geng Chellu'

Posted: 26 Apr 2011 02:38 AM PDT

Mutakhir

JAWI: Polis memburu seorang lelaki berusia dalam lingkungan awal 20-an yang yang dikenali sebagai T Sugunthan bagi membantu siasatan beberapa kes samun bersenjata oleh kumpulan "Geng Chellu" di sekitar daerah Seberang Perai Selatan di sini.

Ketua Polis Daerah Jawi, Supt Shafien Mamat, berkata lelaki yang menggelar dirinya sebagai "Veera" dari Taman Merak Simpang Ampat itu dipercayai menganggotai kumpulan samun terbabit yang menjalankan kegiatan jenayah sejak tahun lepas.

"Geng itu dipercayai bergerak dalam dua kumpulan kecil yang menjadikan warga asing di kawasan itu sebagai mangsa mereka dengan menyamun wang dan telefon bimbit milik mangsa," katanya kepada pemberita di sini hari ini. Geng terbabit dianggotai empat lelaki dan bergerak dengan menggunakan motosikal serta bersenjatakan pisau dan parang.

Tiga lelaki anggota kumpulan itu ditahan dalam serbuan di dua rumah, dekat Simpang Ampat pada 15 April lalu dan polis turut merampas tiga motosikal, sebuah komputer riba dan resit jual beli daripada ketiga-tiga lelaki yang berusia dalam lingkungan 18 tahun itu.

Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai Sugunthan diminta
menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. - BERNAMA


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan