Selasa, 12 April 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Jenazah juruterbang selamat dikebumi

Posted: 12 Apr 2011 06:07 AM PDT

KOTA BAHARU: Jenazah juruterbang dalam nahas helikopter jenis Bell 206 di Dataran Sibu, Sarawak semalam, Kapten Sahimi Ghazali selamat dikebumikan di kampung halamannya Kampung Pohon Tanjung di sini, malam ini.

Jenazah juruterbang berusia 38 tahun itu tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa di sini pada pukul 7.20 malam dengan pesawat khas milik Layang-Layang Air.


Setibanya di kampung itu, jenazah itu terus dibawa ke Tanah Perkuburan Islam Pohon Tanjung untuk dikebumikan bersebelahan kubur bapa Allahyarham, Ghazali Murad yang meninggal dunia lebih 10 tahun lalu.

Turut hadir pada majlis pengkebumian itu beberapa pemimpin kerajaan Kelantan, ibu allahyarham, Mek Som Mustafa, 68, anggota keluarga dan lebih 200 penduduk kampung. Isteri allahyarham, Suriani Shafie, 38, dan empat anak mereka yang berusia antara empat hingga 13 tahun hadir sama di tanah perkuburan itu.


Sahimi maut berikutan helikopter yang dipandunya terhempas sejurus berlepas dari Dataran Sanyan, Sibu kira-kira 1.50 tengah hari setelah menurunkan penumpang termasuk pegawai Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Posted: 12 Apr 2011 04:26 AM PDT

KUALA TERENGGANU: Akibat perselisihan faham berhubung siapa yang sepatutnya menjaga seekor kura-kura, seorang anggota polis dan adiknya cedera dibelasah lima lelaki dalam satu pergaduhan berhampiran sebuah pasar raya di Permaisuri, Setiu, semalam.

Kejadian itu berlaku apabila pengawal keselamatan berusia 22 tahun itu dilaporkan ingin menyerahkan seekor kura-kura untuk dijaga oleh seorang rakan wanitanya berusia 20-an, pada pukul 7.30 malam.


Bagaimanapun, secara tiba-tiba datang dua lelaki dipercayai kawan kepada wanita itu terus mengajak mangsa ke belakang bangunan pasar raya itu dan akibat tidak puas hati dengan tindakan itu telah membelasah mangsa.

Ketua Polis Daerah Setiu, DSP Supritendan Rohaizat Abd Ani berkata, mangsa sempat menghubungi abangnya berusia 26 tahun yang merupakan seorang anggota polis yang bertugas di daerah Setiu.


Semasa abang mangsa cuba meleraikan pergaduhan, secara tiba-tiba datang tiga lagi lelaki dengan dua daripadanya membawa dua bilah parang dan melibas mangsa dan akibatnya anggota polis itu cedera di bahagian bawah mata manakala adiknya cedera di pergelangan tangan, katanya. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan