Ahad, 10 April 2011

Berita Harian: Mutakhir

Berita Harian: Mutakhir


Vettel juara F1 GP Malaysia

Posted: 10 Apr 2011 02:55 AM PDT

Mutakhir

SEPANG: Juara dunia, Sebastien Vettel memenangi perlumbaan Formula Satu (F1) Grand Prix Malaysia PETRONAS di Litar Antarabangsa Sepang sebentar tadi untuk menguasai permulaan musim ini.

Pelumba Red Bull dari Jerman itu melengkapkan kemenangan kedua berturut-turut dalam dua perlumbaan, mengatasi pelumba McLaren, Jenson Button, di tempat kedua dan pelumba Lotus Renault, Nick Heidfeld di tempat ketiga.

Seorang lagi perlumba Red Bull, Mark Webber, menyusul di tempat keempat. - AFP

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tabung Haji tidak kena caj tambahan untuk insurans

Posted: 10 Apr 2011 02:42 AM PDT

Mutakhir

YAN: Tabung Haji (TH) tidak mengenakan caj tambahan bagi skim perlindungan insuran untuk jemaah haji dan umrah seperti dikenakan oleh syarikat swasta, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata, skim insuran kepada jemaah telah disertakan dalam pakej yang disediakan oleh TH sebelum ini.

"Setiap jemaah perlu bayar RM10 sahaja iaitu termasuk harga yang telah dibayar melalui pakej yang disediakan termasuk pakej umrah dan haji yang disediakan oleh syarikat swasta di bawah TH," kata Jamil ketika diminta mengulas perkara itu di sini hari ini. Katanya, insuran tambahan yang dianjurkan pihak swasta ini adalah satu pendekatan baik bagi membantu jemaah yang sakit dan berlaku kehilangan barang semasa melakukan ibadah haji dan umrah agar mereka dapat ganti rugi.

"Syarikat terbabit perlu menjelaskan terlebih dahulu kepada bakal jemaah mengenai insuran tambahan itu agar tidak timbul salah faham di kalangan jemaah yang beranggapan ia sebagai bebanan tambahan.

"Jadi ianya terpulang kepada individu untuk memilikinya ataupun tidak...Jika mereka rasa perlu untuk mengambil insuran itu...perlu mendapat penjelasan terperinci dahulu sebelum melakukan pembayaran," katanya. - BERNAMA


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan