Sabtu, 9 April 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Pemandu rentung kereta terbakar dalam nahas

Posted: 08 Apr 2011 10:24 AM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang pemuda rentung apabila kereta Honda Prelude yang dipandunya terbakar selepas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 18.3 Lebuh Raya Maju Expressway (Mex), di sini, pagi semalam.

Kejadian kira-kira jam 7 pagi selepas mangsa Soh Ying Kiat, 29 tahun, dipercayai gagal mengawal kereta yang dipandunya dari arah Putrajaya menghala ke Kuala Lumpur lalu terbabas dan merempuh penghadang jalan.

Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias berkata, kereta mangsa terbakar dan mangsa mati di tempat kejadian.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Serdang untuk bedah siasat

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

2 bot nelayan tempatan dibawa ke Indonesia

Posted: 08 Apr 2011 10:10 AM PDT

KUALA LUMPUR: Dua bot nelayan tempatan ditahan dipercayai oleh agensi penguatkuasaan Indonesia di perairan negara kira-kira 45 batu nautika dari Barat Daya, Pulau Pinang dan 25 batu nautika dari perairan antarabangsa Malaysia-Indonesia, semalam.

Menurut sumber Agensi Penguat kuasa Maritim Malaysia (APMM), dua bot berkenaan dari Hutan Melintang, Perak dipaksa masuk ke sempadan perairan negara berkenaan, walaupun cuba dihalang pihak berkuasa negara ini.

Katanya, empat helikopter masing-masing milik APMM jenis jenis AW192 bersama dua helikopter milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) Super Lynx dan Godell diarahkan ke lokasi kejadian selepas dimaklumkan mengenai penahanan terbabit yang berlaku jam 12.40 tengah hari.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan