Sabtu, 7 Mei 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Pelakon didakwa cabul pelajar

Posted: 06 May 2011 03:07 PM PDT

SELAYANG: Pelakon veteran yang popular di era tahun 70-an, Mokhtaruddin Mohd Said, 56, dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam atas tuduhan mencabul seorang kanak-kanak perempuan berumur 13 tahun di asrama pusat perlindungan yang diasaskannya, enam hari lalu.

Mokhtaruddin bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan yang dibacakan di hadapan Majistret Najib Ismail.

Mengikut pertuduhan, pengasas Pondok Penyayang Raudah (PPR) itu didakwa secara jenayah mencabul seorang kanak-kanak perempuan berumur 13 tahun dengan mencium pipi dan memeluk pinggang mangsa tanpa kerelaannya di asrama itu di No 336, Batu 11, Gombak di sini pada jam 2.30 petang, 1 Mei 2011.

Difahamkan mangsa yang turut menginap di asrama berkenaan membuat laporan polis pada 2 Mei lalu.


Bagi kesalahan itu dia didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 10 tahun atau denda atau sebatan atau mana-mana dua daripadanya jika sabit kesalahan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pelajar tahfiz tali barut penyeludup

Posted: 06 May 2011 03:06 PM PDT

BUKIT KAYU HITAM: Upah lumayan antara RM1,000 dan RM2,000, mempengaruhi seorang pelajar lelaki di Maahad Tahfiz di negeri ini menjadi 'tali barut' dengan menyeludup 24 pendatang asing warga Myanmar ke negara ini.

Pelajar berusia 15 tahun itu dikatakan melakukan kegiatan itu seorang diri dengan masuk ke Thailand menggunakan pasport sebelum menjemput sekumpulan pendatang tanpa izin itu di negara jiran untuk dibawa masuk ke negara ini melalui lubang tikus.

Dia yang turut menyertai pendatang tanpa izin itu sanggup berjalan kaki dalam jarak yang jauh dan merangkak di bawah pagar berduri yang dipotong di pagar sempadan negara ini untuk menyusup masuk.

Bagaimanapun, cubaan mereka membolosi negara ini gagal apabila ditahan sepasukan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dari Batalion 4, Rejimen Sempadan, awal pagi semalam.


Mereka ditahan kira-kira 500 meter dari pagar sempadan negara ini di ladang sawit dan menyusuri parit besar selepas berjaya merangkak seorang demi seorang di bawah pagar berduri sebelum berjalan kaki untuk mencari jalan keluar dalam cuaca gelap.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan