Khamis, 2 Februari 2012

Harian Metro: BeritaUtama

Harian Metro: BeritaUtama


‘Aku bunuh anak kau’

Posted: 01 Feb 2012 12:58 PM PST

SERDANG: "Aku sudah bunuh anak kamu dua hari lalu, balik sekarang untuk jengguk dia," kata seorang wanita berusia 57 tahun kepada anaknya selepas membunuh cucu perempuannya berusia 10 tahun dalam kejadian di Apartmen Koi Legian, Taman Kandan Baru, dekat Puchong, di sini, semalam.

Wanita terbabit menghubungi anak lelakinya jam 9.30 pagi selepas membunuh cucunya, Pow Mei Shuang, 10, dengan menekup bantal ke muka kanak-kanak itu.

Bagaimanapun, bapa mangsa yang berusia 31 tahun gagal masuk ke dalam rumah kerana pintu utama dikunci dari dalam lalu meminta bantuan polis.

Sebaik polis memecah pintu, bapa mangsa terkejut melihat anak perempuannya terbaring kaku di atas katil di bilik utama di tingkat lapan manakala ibunya pula cuba membunuh diri dengan mengerat jari manis tangan kiri dengan pisau pemotong daging sebelum cuba terjun dari tingkap bilik.


Wanita terbabit yang tinggal bersama mangsa, bapa mangsa dan dua cucu lain mengalami kemurungan selepas menghadapi masalah kemerosotan perniagaan restorannya di Jalan Klang Lama.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.



Full content generated by Get Full RSS.

Simbah asid salah orang

Posted: 01 Feb 2012 12:58 PM PST

KUALA TERENGGANU: Persaingan dalam perniagaan dipercayai punca seorang lelaki disimbah asid oleh sekumpulan lelaki di sebuah kedai makan di Simpang Taman Uda, Paka, Dungun, malam kelmarin.

Mangsa, Roslan Md Nasir, 40, bersama dua rakannya baru tiba di kedai makan itu dan hanya sempat minum air sebelum muncul empat lelaki termasuk seorang dikenalinya menaiki Proton Gen 2 yang menyerbu meja mereka jam 9.30 malam.

Tanpa sebarang bicara, lelaki dikenali itu menyimbah sebotol asid ke muka mangsa menyebabkan dia cedera di mata kanan dan beberapa bahagian di muka serta lengan kanan manakala dua rakannya sempat mengelak dan melarikan diri.

Roslan berkata, akibat simbahan asid itu, cecair berkenaan bukan setakat singgah di muka, malah mengalir ke baju dan seluar menyebabkan pakaian itu reput manakala kumpulan lelaki berkenaan melarikan diri dengan kereta.


"Masa mula-mula kena, saya berpinar mata dan pedih sehingga panas muka.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.



Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan