Rabu, 6 April 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Dakwaan Boon Wah tidak benar

Posted: 06 Apr 2011 05:06 AM PDT

KUALA LUMPUR: Keterangan Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah, bahawa beliau diseksa secara mental dan psikologi ketika disoal siasat pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dua tahun lalu, didakwa sebagai satu pembohongan.

Datuk Seri Muhammed Shafee Abdullah yang mewakili SPRM mendakwa, Tan tidak bercakap benar mengenai perkara itu (pegawai SPRM menggunakan kekerasan mental dan psikologi terhadapnya) ketika disoal siasat pada 15 dan 16 Julai 2009.


Dalam keterangannya kepada suruhanjaya, Tan, yang juga saksi ke-29, berkata pegawai SPRM menyoalnya dalam keadaan berdiri selama empat jam bermula jam 10 malam pada 15 Julai 2009 hingga 2 pagi keesokannya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Bantu IKS

Posted: 06 Apr 2011 05:02 AM PDT

KUALA LUMPUR: Syarikat swasta berskala besar disaran mengembangkan kemampuan sedia ada untuk muncul sebagai pembekal produk halal selain membina hubungan dua hala dengan negara luar bagi menyokong pertumbuhan industri tempatan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Penggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata keperluan untuk membina dan membangunkan rantaian bekalan itu termasuklah dalam memastikan kecukupan bekalan bahan beku, bahan ujian, sektor pergudangan dan perkhidmatan logistik.


Beliau berkata, sejajar itu, semua industri kecil dan sederhana (IKS)perlu dibimbing syarikat besar untuk menjadi antara penjual dan pembekal secara berterusan kerana usaha ini dilihat dapat membantu dalam menguatkan rantai bekalan dalam perkembangan industri halal.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan