Sabtu, 13 Oktober 2012

Harian Metro: Setempat

Harian Metro: Setempat


Ramai terperangkap bah

Posted: 12 Oct 2012 03:36 PM PDT

KUALA LUMPUR: Hujan lebat hampir satu jam sejak jam 4 petang semalam, menyebabkan beberapa kawasan di ibu kota dilanda banjir kilat menyebabkan banyak kenderaan terperangkap.

Antara lokasi yang terbabit ialah Jalan Kuching, Jalan Duta dan Jalan Tun Razak yang menyebabkan kesesakan lalu lintas dari Sungai Besi ke Kuala Lumpur.


Jurucakap Bilik Gerakan Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur berkata, akibat banjir kilat itu kesesakan lalu lintas berlaku di beberapa jalan utama di sekitar bandar raya.

"Beberapa kenderaan turut terperangkap dalam banjir kilat di kawasan susur Jalan Kuching menuju ke Jalan Duta dan Jalan Segambut ke Jalan Duta namun berjaya dialihkan," katanya.


Menurutnya, banjir kilat mula surut selepas jam 5.30 petang dan tiada laporan berhubung kejadian pokok tumbang atau kemalangan dilaporkan.


Beliau berkata, akibat hujan lebat, beberapa jalan termasuk dari Sungai Besi menuju Kampung Malaysia dan dari Kuchai Lama ke Persimpangan Kuchai sesak.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/10/13


Simpati bawa musibah

Posted: 12 Oct 2012 03:22 PM PDT

SUBANG JAYA: Terjerat dengan rasa simpati terhadap rakan sendiri, seorang wanita berusia 55 tahun terpaksa melalui sesalan seumur hidup selepas kehilangan hartanya bernilai hampir RM1 juta dan kehidupan terjejas gara-gara dipukau dalam tempoh tiga tahun.

Lebih malang, mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Madam G turut dikurung dan dipaksa makan daging babi serta menelan hidangan mengandungi abu mayat setiap hari.

Namun nasib menyebelahi dirinya apabila penderitaan dihadapi disedari seorang jiran yang tinggal berdekatan, sekali gus membawanya keluar daripada neraka ciptaan rakannya yang bertopengkan syaitan itu.

Menurut Madam G, dia mula terpengaruh dengan lakonan rakannya yang juga adik kepada seorang penyanyi terkenal era 70-an sejak Februari 2009.


"Ketika itu saya langsung tidak menaruh prasangka buruk terhadap dirinya, apalagi kami diperkenalkan sendiri abangnya. Malah kami akrab dan wanita berkenaan sering mengadu masalah berkaitan keluarganya," katanya pada sidang media Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam, Selangor (Cassa) di sini, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/10/13


Tiada ulasan:

Catat Ulasan