Isnin, 2 Julai 2012

Harian Metro: BeritaUtama

Harian Metro: BeritaUtama


Bayi terlantar diazab pengasuh

Posted: 01 Jul 2012 03:10 PM PDT

PASIR GUDANG: Seorang bayi lelaki berusia tiga bulan, patah tangan dan kaki kiri hingga terpaksa ditahan di wad kanak-kanak Hospital Sultan Ismail (HSI), dipercayai didera pengasuh di sebuah rumah di Taman Bukit Dahlia di sini, Jumaat lalu.

Kecederaan mangsa, Muhammad Zafran Anaqi Muhammad Razali atau Zafran dikesan bapanya, Muhammad Razali Hamzah, 32, ketika membawanya keluar dari rumah pengasuh yang juga jirannya kira-kira jam 12.30 tengah hari.

Muhammad Razali yang juga warden Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) di Johor Bahru berkata, dia bersama isteri, Salmah Aya, 31, seorang guru, pada mulanya cuba memujuk Zafran selepas bayinya itu tidak berhenti menangis selama hampir sejam.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.


‘Untung’ RM1.17j dalam sejam

Posted: 01 Jul 2012 03:01 PM PDT

KUALA LUMPUR: Sekumpulan lapan lelaki dipercayai Geng Oxy kerana menggunakan modus operandi alat pemotong logam oxyacetylene ketika merompak mengambil masa kurang sejam untuk memotong pintu empat mesin juruwang automatik (ATM) sebelum melarikan wang tunai berjumlah RM1.17 juta dalam kejadian di sebuah pasar raya besar di Wangsa Maju, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 3.06 pagi itu, empat daripada enam mesin ATM ditempatkan di kawasan khas untuk ATM dipecahkan dengan menggunakan alat pemotong logam itu manakala dua lagi tidak sempat dipecahkan.

Saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Suresh, 20-an berkata, ketika kejadian, terdapat dua pengawal keselamatan bertugas iaitu seorang meronda kawasan manakala seorang lagi mengawasi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di bilik pengawal.

Katanya, melalui CCTV itu, kelihatan ada pergerakan lapan lelaki memakai penutup muka dan berbaju gelap memasuki kawasan pasar raya itu kira-kira jam 3 pagi.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan