Ahad, 4 Mac 2012

Utusan Online - Politik

Utusan Online - Politik


Tengah tahun paling sesuai

Posted:

Tengah tahun paling sesuai

Oleh KAMIL MASLIH
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 4 Mac _ Kemungkinan Pilihan Raya Umum Ke-13 akan diadakan pada pertengahan tahun ini adalah tidak mustahil dengan kelebihan yang kini jelas memihak kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Bagaimanapun, menurut Geostrategis Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Dr. Azmi Hassan, terdapat beberapa perkara yang terlebih dahulu perlu diberi perhatian oleh kerajaan BN sebelum pilihan raya umum diadakan.

"Dua perkara utama yang saya lihat perlu diselesaikan adalah penyelarasan tangga gaji baru kepada penjawat awam dan satu perkara lagi adalah penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di papan utama Bursa Malaysia.

"Kalau dua isu itu dapat diselesaikan, bagi saya tiada lagi isu yang meruncing dan memang kemungkinan pilihan raya akan diadakan pada bulan Jun ini," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 PM untuk artikel penuh.

Golongan muda mahu perubahan

Posted:

Golongan muda mahu perubahan


MOHD. Shafie Apdal (depan tengah), Mustapa Mohamed dan Khairy Jamaluddin melaungkan Gelombang Merah bersama sebahagian peserta Karnival Keluarga Muda di Kota Bharu, Kelantan, kelmarin.


KOTA BHARU 4 Mac - Orang muda di Kelantan mula berasa muak dan mahukan perubahan selepas melihat kegagalan Pas memerintah negeri ini selama 21 tahun.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, Pas hanya pandai bercakap dan tidak berusaha melakukan perubahan terutama menyelesaikan masalah kemudahan asas di negeri ini.

Beliau berkata, golongan muda telah sedar Pas sanggup berbuat apa sahaja termasuk menggadaikan dasarnya untuk menegakkan agama Islam semata-mata mahu mendapatkan kuasa.

"Selepas 20 tahun memerintah, Pas hanya hebat berceramah di atas pentas, masalah bekalan air pun tidak dapat diselesaikan.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 PM untuk artikel penuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan