Ahad, 4 Mac 2012

Utusan Online - Muka Hadapan

Utusan Online - Muka Hadapan


BN ada kelebihan

Posted:

SEBELUM Pilihan Raya 2008 berlangsung, TUN DAIM ZAINUDDIN adalah satu-satunya tokoh yang secara terbuka meramalkan Barisan Nasional (BN) akan kehilangan beberapa negeri dan akan mencatatkan keputusan terburuk dalam Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU-12) lalu.

Memang mengejutkan apabila ramalan itu terbukti benar dan akhirnya mengakibatkan peralihan kuasa dari Tun Abdullah Ahmad Badawi kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Melihat kepada kemungkinan Pilihan Raya Umum ke 13 akan berlangsung pada tahun ini wartawan Mingguan Malaysia ZIN MAHMUD, MOWARDI MAHMUD, MARHAINI KAMARUDDIN, AINUL ASNIERA AHSAN dan HAFIZAHRIL HAMID telah bertemu beliau di pejabatnya pada Khamis lepas.

Beliau seperti biasa seperti mana pertemuan sebelumnya gemar berpakaian ringkas dan sederhana namun kali ini turut sama membawa sekeping kertas dan sebatang pen bersama.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6.00PTG untuk artikel penuh.

Dewan Ulama pertahan Azizan

Posted:

Dewan Ulama pertahan Azizan

Oleh SAIFULIZAM MOHAMAD
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 3 Mac - Dewan Ulama Pas Pusat dan Dewan Ulama Pas Kedah akan tetap mempertahankan kerajaan negeri yang diterajui oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak bersama-sama ahli serta kepimpinan parti berkenaan.

Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Harun Taib dan Ketua Dewan Ulama Pas Kedah, Syeikh Mohamad Abdullah dalam satu kenyataan bersama, semalam turut menegaskan bahawa, sayap parti itu tidak akan menyokong sebarang usaha menjatuhkan kerajaan negeri berkenaan.

''Dewan Ulama Pas Kedah sentiasa istiqamah untuk mempertahankan kerajaan Pas negeri Kedah bersama-sama dengan ahli serta kepimpinan Pas,'' kata kedua-dua pemimpin dewan ulama itu dalam kenyataan bersama yang disiarkan di laman rasmi web sayap itu di http://ulamak.pas.org.my.

Kenyataan yang dikeluarkan itu dipercayai rentetan daripada tercetusnya krisis pentadbiran kerajaan Pas Kedah selepas dua Exconya iaitu Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Dr. Ismail Salleh yang mengambil keputusan enggan dilantik semula ke jawatan masing-masing.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6.00PTG untuk artikel penuh.

Tidak wajar Pas kutip BR1M

Posted:

Tidak wajar Pas kutip BR1M

Oleh AMIZUL TUNIZAR AHMAD TERMIZI
utusanperak@utusan.com.my

LUMUT 3 Mac - Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir menyifatkan tindakan Pas meminta ahlinya menyerahkan sebanyak 10 peratus daripada wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diterima, sebagai perbuatan yang sangat tidak wajar.

Menurut beliau, sebagai sebuah parti yang melaung-laungkan prinsip negara berkebajikan, Pas sepatutnya menasihatkan golongan miskin menggunakan wang bantuan secara berhemah dan untuk tujuan kebaikan.

"Pas tidak patut memaksa mereka menyerahkan bantuan yang diterima untuk kepentingan parti pula. Buatlah cara lain, kasihanilah rakyat," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kejohanan Rali Malaysia (MRC) 2012 pada Majlis Perbandaran Manjung di sini hari ini.

Beliau mengulas entri blog Taiping Central kelmarin yang mendedahkan surat pekeliling Setiausaha Pas Kawasan Taiping, Razali Ab. Razak mengenai kutipan derma daripada ahli-ahli Pas yang mendapat bantuan BR1M untuk dimasukkan ke dalam tabung pilihan raya.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6.00PTG untuk artikel penuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan