Sabtu, 18 Februari 2012

Utusan Online - Politik

Utusan Online - Politik


Prinsip perjuangan pemimpin UMNO tidak patut berubah

Posted:

Prinsip perjuangan pemimpin UMNO tidak patut berubah

Prinsip perjuangan pemimpin UMNO tidak patut berubah

PASIR SALAK 18 Feb. - Perubahan zaman yang dilalui negara dari dulu sehingga sekarang tidak sepatutnya merubah prinsip dan nilai perjuangan pemimpin UMNO dalam membela bangsa dan tanah air.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pemimpin terdahulu mempunyai semangat perjuangan nasionalisme yang amat tinggi sehingga sanggup berkorban apa sahaja untuk menjaga kepentingan bangsa dan tanah air tanpa mengharapkan sebarang ganjaran dan kedudukan.

Tegas beliau, nilai berkenaan tidak boleh ditinggalkan dan diketepikan oleh pemimpin yang ada ketika ini, malahan ia tidak boleh ditukar ganti.

"Dulu mereka sanggup berhempas pulas, bersusah payah dan berkorban apa sahaja malah ada yang berkorban nyawa semata-mata untuk menegakkan perjuangan nasionalisme bagi mewujudkan negara merdeka dan berdaulat. Mereka lakukan tidak bersyarat atau sebarang ganjaran.

"Mereka letakkan nilai perjuangan parti melebihi segala-galanya. Inilah yang perlu kita lakukan walaupun zaman kita berbeza dan ia tidak sepatutnya berubah," katanya ketika berucap pada Majlis Perjumpaan bersama kira-kira 300 veteran UMNO Bahagian Pasir Salak di Pasir Salak Resort di sini hari ini.

Turut hadir Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir; Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal; Pengerusi FELCRA, Datuk Tajuddin Abdul Rahman dan bekas Menteri Besar Perak, Tan Sri Ramli Ngah Talib.

Perdana Menteri berkata, nilai perjuangan pemimpin terdahulu perlu dicontohi dan diteladani supaya tidak berlaku sebarang kesilapan yang boleh menghancurkan keharmonian negara.

Jentera semakin bersemangat

Posted:

Jentera semakin bersemangat

Jentera semakin bersemangat

Oleh ZABRY MOHAMAD dan MOHD. FIRDAUS ISMAIL
utusanpenang@utusan.com.my


MUHYIDDIN Yassin melambai tangan kepada orang ramai semasa hadir Majlis Kenduri Rakyat 1Malaysia di Balik Pulau, Pulau Pinang, semalam. - MINGGUAN/SAZALI CHE DIN


BALIK PULAU 18 Feb. - Jentera Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang semakin bersemangat untuk bekerja lebih keras bagi memenangi seberapa banyak mungkin kerusi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Menurut Timbalan Perdana Menteri, tumpuan kini diberikan terhadap kerusi-kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi mengatur strategi berkesan.

"Saya dimaklumkan oleh barisan pemimpin BN negeri bahawa situasi penerimaan rakyat di peringkat bawah bertambah baik berbanding setahun, dua lalu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis Kenduri Rakyat 1Malaysia di Kampung Permatang Tepi, Simpat Empat, di sini hari ini.

Muhyiddin hari ini mengadakan perjumpaan tertutup dengan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman sebelum bertemu Badan Perhubungan UMNO negeri dan pemimpin-pemimpin BN negeri selama kira-kira tiga jam di Bangunan UMNO Negeri, Jalan Macalister.

Turut hadir, Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor; Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon; Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan Pengerusi Jawatankuasa Kerja BN negeri, Datuk Dr. Teng Hock Nan.

Perjumpaan tersebut bertujuan meninjau gerak kerja parti untuk menghadapi PRU-13.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan